divendres, 6 de novembre del 2009

Laboratori de Creació

El 2008 vam iniciar a la Fira de Tàrrega una linia de treball que vam batejar com a Laboratori de Creació. Es tracta d’oferir a una jove companyia la possibilitat de desenvolupar un espectacle pensat per un espai no convencional. En un moment en que la dictadura de l’escenari a la italiana ho domina tot, o que en el carrer la majoria de propostes són de caire festiu, val la pena apostar pels joves creadors que proposen espectacles amb continguts teatrals, dramatúrgicament elaborats i arriscats en la utilització de l’espai escènic.

El 2008 va ser Kurva de La Reial (www.lareial.net) , que parlava de la prostitució i que tenia lloc en una carretera a les afores de Tàrrega. I aquest 2009 ha estat la companyia Ponten-Pie (www.ponten-pie.com) qui ha presentat Copacabana, un espectacle que combina el clown, la manipulació d’objectes i la gastronomia. L’espai escollit en aquest cas era un magatzem en desús. Una aventura que ha funcionat molt bé, que va recollir crítiques molt positives i a la que li desitjo llarga vida.

I anem per la tercera edició. Podeu descarregar les bases de la convocatòria a: www.firatarrega.cat/ca/node/1068. El termini de presentació de projectes finalitzarà el 15/01/10.

En el 2008 iniciamos en la Fira de Tàrrega una línea de trabajo que bautizamos como Laboratorio de Creación. Ofrecemos a una joven compañía la posibilidad de desarrollar un espectáculo pensado para un espacio no convencional. En un momento en que la dictadura del escenario a la italiana lo domina todo, o que en la calle la mayoria de propuestas son festivas, vale la pena apostar por los jóvenes creadores que proponen espectáculos con contenidos teatrales, dramatúrgicamente elaborados y arriesgados en la utlización del espacio público.

En el 2008 fue Kurva de La Reial (www.lareial.net), que trataba el tema de la prostitución y que tenía lugar en una carretera en las afueras de Tárrega. Y este año 2009 ha sido la compañía Ponten-Pie (www.ponten-pie.com) quién ha presentado Copacabana, un espectáculo que combina el clown, la manipulación de objetos y la gastronomía. El espacio escogido en este caso era un almacén en desuso. Una aventura que ha funcionado muy bien, que recogió críticas muy positivas y a la que le deseo larga vida.

Y vamos a por la tercera edición. Podéis descargaros las bases de la convocatoria en: www.firatarrega.cat/ca/node/1068. El plazo de presentación de proyectos finaliza el 15/01/10.