dissabte, 19 de setembre del 2009

FiraTàrrega 2009, tot un èxit!

Lo Monstre, Cia. Efímer (foto: Isidre Tiana)

Lo Monstre, Cia. Efímer (foto: Isidre Tiana)

Théâtre de la Toupine (foto: Jordi Colominas)


Théâtre de la Toupine (foto: Isidre Tiana)

Circo Delicia (foto: Isidre Tiana)

Circo Delicia (foto: Jordi Colominas)

Merel Kamp (foto Oriol Martí)

French Chicken de Tomeu Vergés (foto: Jordi Colominas)



Ja fa uns dies que va acabar la Fira d'enguany. La tercera que dirigeixo. Estic molt content de com han anat les coses. Cada cop la gent veu més clar el discurs que he definit i cada cop genera més complicitats: la voluntat de ser el centre de referència de tots aquells espectacles que s'escapen dels espais convencionals; l'aposta pels creadors joves, que estan entre els 20 i els 30 anys, tot donant-lis oportunitats i suport; la renovació de l’imaginari: nous llenguatges, nous espais, noves maneres de fer,...

BLANC! ha estat una proposta que resumia tot això, pensada per a tots els públics, per a ser viscuda amb un altre tempo. Una suma de petits espectacles, accions teatrals, música i altres delikatessens escèniques, poètiques, suaus, molt naturals, molt vinculades al paisatge. I un espai nou, fantàstic, que encara em costa creure que no s'hagi utilitzat en vint-i-vuit anys: el Parc de Sant Eloi, i especialment tota la zona de bosc.

Jo crec que ha estat un dels grans èxits d'enguany. I que l'hem endevinat amb aquesta proposta coral en la que tots els seus ingredients han estat magnífics.


Hace unos días que terminó la Fira de este año. La tercera que dirijo. Estoy muy contento de cómo han ido las cosas. Cada vez la gente entiende mejor el discurso que he definido y cada vez genera más complicidades: la voluntad de ser el centro de referencia de todos aquellos espectáculos que se escapan de los espacios convencionales; la apuesta por los jóvenes creadores que están entre los 20 y los 30 años, dándoles oportunidades y apoyo; la renovación del imaginario: nuevos lenguajes, nuevos espacios, nuevas formas,…

BLANC! ha sido una propuesta que resumía todo esto, pensada para todos los públicos, para ser vivida con otro tempo. Una suma de pequeños espectáculos, acciones teatrales, música y otras delikatessens escénicas, poéticas, suaves, muy naturales, muy vinculadas al paisaje. Y un espacio nuevo, fantástico, que aún me cuesta creer que no haya sido utilizado en veintiocho años: el Parque de Sant Eloi y especialmente la zona del bosque.

Creo que ha sido uno de los grandes éxitos de este año. Y que hemos acertado con esta propuesta coral en la que todos sus ingredientes han sido magníficos.