diumenge, 22 de març del 2009

Panorama des Chantiers

foto: Agustin Legal / FAI AR
La FAI AR (Formation Avancée et Ininérante des Arts de la Rue) és una institució francesa que organitza uns cursos de formació superior dedicats a la creació artística en l’espai públic. 15 alumnes, 18 mesos de durada i uns recursos excepcionals que permeten que els aprenents –terminologia FAI AR- viatgin per tota França i part de l’estranger, residint amb companyies o treballant en festivals i centres de creació.

Del 10 al 14 d‘aquest mes la FAI AR va organitzar a Marsella amb el títol de Panorama des Chantiers, la presentació dels projectes que han estat treballant cadascun dels alumnes de la segona promoció. Dels 15 alumnes n’hi ha tres de catalans o estretament vinculats a Catalunya: Berta Tarragó, Ferran Orobitg (Fadunito) i Prisca Villa (Xirriquiteula / Kamchatka). No vaig poder quedar-me tots i els dies i per tant no vaig poder veure totes les presentacions. De les que vaig veure em quedo amb la imatge impactant de NA CAPA TANTA, la proposta d‘espectacle de Prisca Villa. Es tractava només d‘un tast de la creació, que està encara a la seva fase inicial. Però el projecte promet molt. La contundència de la imatge -la Prisca enterrada a terra enmig d‘un descampat, només amb el cap a fora- i la força interpretativa de l’actriu auguren un futur molt atractiu.

La FAI AR (Formation Avancée et Ininérante des Arts de la Rue) es una institución francesa que organiza unos cursos de formación superior dedicados a la creación artística en el espacio público. 15 alumnos, 18 meses de duración y unos recursos excepcionales que permiten que los aprendices –terminología FAI AR- viajen por toda Francia y parte del extranjero, residiendo y conociendo de cerca compañías, festivales y centros de creación.
Del 10 al 14 de este mes la FAI AR organizó en Marsella con el título de Panorama des Chantiers, la presentación de los proyectos que han estado trabajando cada uno de los alumnos de la segunda promoción. Tres de los 15 alumnos son catalanes o están estrechamente vinculados a Cataluña: Berta Tarragó, Ferran Orobitg (Fadunito) y Prisca Villa (Xirriquiteula / Kamchatka). No pude quedarme todos los días por lo que no pude ver todas las presentaciones. De las que vi me quedo con la imagen impactante de NA CAPA TANTA, la propuesta de espectáculo de Prisca Villa. Se trataba solamente de una muestra de la creación, que está aún en su fase inicial. Pero el proyecto promete mucho. La contundencia de la imagen -la Prisca enterrada en medio de un descampado, con solo la cabeza fuera- y la fuerza interpretativa de la actriz auguran un futuro muy atractivo.