diumenge, 1 de març del 2009

Improv Everywhere



http://www.youtube.com/watch?v=9MBBr-a2KnM&feature=channel

Fa uns dies vaig descobrir a La Vanguardia una entrevista amb en Charlie Todd, una mena d‘activista lúdic-teatral, que fa uns anys va fundar amb uns amics Improv Everywhere. Aquest grup, que té la base d‘operacions a Nova York, crea escenes sorprenents i imprevisibles a llocs públics, com un vagó de metro, l’interior d‘un centre comercial, un carrer molt transitat o un restaurant de menjar ràpid. Situacions enginyoses, molt ben pensades, i d‘impacte ràpid que alteren la quotidianitat I la rutina urbana. Confusió, conflicte, sorpresa. Des de la seva fundació l’any 2001 n’han fet més de 80. A la seva pàgina web podeu veure els videos de totes elles. Aquí al bloc en trobareu dues. De fet m’ha costat triar-les per què n’hi unes quantes impactants i molt ben elaborades. La primera, un musical espontani al mig d'un restaurant de fast-food que parodia els de l'Off-Broadway; la segona, el mirall humà a l’interior d‘un vagó de metro fet amb parelles de bessons. Improv Everywhere es financía amb la comercialització dels videos de les accions i la publicitat que generen a Internet.
Charlie Todd diu : La nostra única política és la de propiciar la sorpresa i l’imprevist, que són l’avant-sala de la creativitat i l’antídot contra la rutina.

Hace unos días descubrí en La Vanguardia una entrevista con Charlie Todd, activista lúdico-teatral, que hace unos años fundó con un grupo de amigos Improv Everywhere. Este grupo, con base de operaciones en Nueva York, crea escenas sorprendentes e imprevisibles en lugares públicos, como un vagón de metro, el interior de un centro comercial, una calle muy transitada o un restaurante de comida rápida. Situaciones ingeniosas, muy bien pensadas y de rápido impacto, que alteran la cotidianidad y la rutina urbana. Confusión, conflicto, sorpresa. Desde su fundación en el año 2001 han hecho más de 80 acciones. En su página web podéis encontrar todos los videos. Aquí en el bloc he puesto dos. De hecho me ha costado escogerlas ya que hay muchas impactantes y bien elaboradas. La primera, un musical espontáneo en medio de un restaurante fast-food, que paroía los musicales el Off-Broaway; la segunda, un espejo humano en el interior de un vagón de metro, hecho con parejas de gemelos. Improv Everywhere se financia con la comercialización de los videos de las acciones y la publicidad que generan en Internet.
Dice Charlie Todd: Nuestra única política es la de propiciar la sorpresa, la imprevisibilidad, que son la antesala de la creatividad y el antídoto contra la rutina.