dissabte, 22 de novembre del 2008

Me Gusta, el darrer espectacle de la companyia belga Laika.

Fa unes setmanes vaig veure a Foix (França) Me gusta, el darrer espectacle de la companyia belga Laika. Ells, en coproducció amb la companyia Time Circus, van guanyar el Premi del Jurat Internacional de FiraTàrrega 2007 amb la fira d’atraccions singulars Sensazione. Aquest era un espectacle diferent que s’allunyava dels registres habituals de la companyia i de les passions del seu director, Peter De Bie pel tema del menjar. Diuen ells: “Qui ha assistit al concert gastronòmic Patatboem i al peepshow culinari Peep & Eat sap que els espectacles de Laika no són només un plaer per la vista i la oïda. Són tots els sentits els que es desperten i Me gusta no és una excepció a la regla.”

A Me gusta es menja asseguts en un dispositiu escenogràfic en forma d’ou. L’espectacle gira al voltant del ritual del menjar, amb els seus ingredients bàsics com a protagonistes: la sal, el sucre, la farina, l’ou, el porc,... Imatges poètiques i contundents “que es balancegen entre el rigor de la cerimònia del te japonesa i l’exuberància dels festins canibalescs”.

M’agraden aquests espectacles que reinventen els rols d’actor i d‘espectador, a on poques coses es poden preveure, que tenen un altre tempo, que juguen amb els sentits, que encara em sorprenen.



Hace unas semanas vi en Foix (Francia) Me gusta, el último espectáculo de la compañía belga Laika. En coproducción con Time Circus, ganaron el Premio del Jurado Internacional de FiraTárrega 2007 con la singular feria de atracciones Sensazione. Éste era un espectáculo distinto que se alejaba de los registros habituales de la compañía y de las pasiones de su director Peter De Bie por el mundo de la cocina. Comentan ellos: “Quien haya asistido al concierto gastronómico Patatboem y al peepshow culinario Peep & Eat, sabe que los espectáculos de Laika no son tan solo un placer para la vista y el oído. Son todos los sentidos los que se despiertan y Me gusta no es una excepción a la regla.”

En Me gusta se come alrededor de un dispositivo escenográfico en forma de huevo. El espectáculo gira alrededor del ritual de la comida, con sus ingredientes básicos como protagonistas: la sal, el azúcar, la harina, los huevos, el cerdo,... Imágenes poéticas y contundentes “que se balancean entre el rigor de la ceremonia del té japonesa y la exuberancia de los festines canibalescos”.


Me gustan estos espectáculos que reinventan los roles de actor y espectador, donde se pueden preveer pocas cosas, que tienen otro tempo, que juegan con los sentidos, que aún me sorprenden.