divendres, 3 de juliol del 2009

Circolando amb Casa-Abrigo a l'Oerol Festival (...i 3)



A l'Oerol Festival vam poder veure una adaptació molt espectacular del darrer espectacle de la companyia portuguesa Circolando, Casa Abrigo. Un projecte especial pel festival: 300 espectadors i un recorregut, primer per un camí a camp obert i després per l'interior del bosc per on anàvem trobant imatges als arbres, una pantalla de cinema, personatges que ens acompanyàven,... i 3 espais escènics a on ens aturavem una estona. En cadascun d'ells grades molt simples, i utilització de tots els elements del paisatge (un rierol, els arbres,...) i històries molt poètiques. Una producció molt ambiciosa que difícilment tindrem oportunitat de veure en cap altre lloc.
Malgrat les dimensions i l'espectacularitat de la proposta, em va costar molt entrar-hi. Tot era molt fred, molt distant, massa visual,.. Només en el seu tram final, el més elaborat tetralment, Casa-Abrigo em va emocionar.
Us adjunto el video que la companyia ha elaborat per promocionar l'espectacle en general. No fa referència concreta a l'experiència de l'Oerol però us dona una idea de la poètica de la companyia i de les imatges de l'espectacle. Ara només es tracta de que us imagineu tot això a l'interior d'un bosc, de nit, amb un cel fantàstic que sembla que mai acaba de fer-se fosc.

En el Oerol Festival pudimos ver una adaptación muy espectacular del último espectáculo de la compañía portuguesa Circolando, Casa Abrigo. Un proyecto especial para el festival: 300 espectadores y un recorrido, primero por camino a campo abierto y después por el interior de un bosque por donde íbamos encontrando imágenes en los árboles, una pantalla de cine, personajes que nos acompañaban,... y 3 espacios escénicos en los que vimos escenas diversas. En cada uno de ellos unas gradas muy simples, muy rústicas y una utilización de todos los elementos del paisaje (un pequeño río, los árboles,...) y historias muy poéticas. Una producción muy ambiciosa que difícilmente tendremos oportunidad de ver en algún otro lugar. A pesar de las dimensiones y de la espectacularidad de la propuesta, me costó mucho entrar en ella. Todo era muy frío, muy distante, demasiado visual,.. Sólo en su tramo final, el más elaborado teatralmente, Casa-Abrigo me emocionó.
Os adjunto el video que la compañía elaboró para promocionar el espectáculo en general. No hace referencia concreta a la experiencia del Oerol pero permite que os hagáis una idea de la poética de la compañía y de las imágenes del espectáculo. Ahora sólo se trata de que os lo imaginéis en el interior de un bosque, de noche, con un cielo fantástico que parece que nunca termina de anochecer.